25. syyskuuta 2015

Ratatreenii

Trau pääsi eilen tekemään rataa:


Tehtiin pätkissä, 1-4 ja 4-6(-7). Kakkonen pakkovalssilla, kutoselle vastakäännös, joka oli mulle ihan uusi juttu. Me ei tehty Traun kanssa seiskaa ollenkaan, vaan palkka tuli heti vastakäännöksen jälkeen.

Täytyy myöntää, että oon positiivisesti yllättynyt! Trauhan ei oo koskaan rataa tehnyt, sitä kahta estettä peräkkäin vaan ja pakkovalssi on mulle aika heikko kohta, Traun kanssa muistaakseni kerran aikaisemmin sitä tehty. Mutta ei mitään, niin se vaan sujui ongelmitta. Mulle vaan oli outoa ohjata koiraa, joka ei vielä lukitse esteitä kovin helposti eikä irtoa kovinkaan hyvin edes sinne putkeen. Tuli Traunkin kanssa aika kova kiire tokalla pätkällä, mutta hyvinhän tuo silti meni :)

Toren kanssa piti aloittaa (vihdoin) syksyn vetokausi tällä viikolla, mutta lykättiin sitä vielä ainakin viikolla eteenpäin, mä kun en treenaa koiraa, jolla ei ole kaikki varmasti kunnossa. Tore sai synttärihieronnan (keepis 3v) maanantaina, olin jo muutaman päivän katsellut, että jotain vikaa sen liikkumisessa on. Lavat aivan jumissa, selässä ja takapäässä pienempää jumia. Tiistaina ja keskiviikkona sai vielä laserhoitoa pahimpiin ongelmakohtiin ja venyteltiin kunnolla plus nostettiin vähän magnesiumin määrää ruokinnassa. Ollaan tunnusteltu ja ihmetelty, tiistaina liikkui jo huomattavasti paremmin ja ravasi jopa hihnassa (jota se ei tee melkeinpä ikinä, yleensä ravailee vaan vapaana). Jotain pientä jumia siellä on edelleen, mutta ne ei enää vaikuta liikkumiseen ja olemiseen millään tavalla. Sunnuntaina keepis pääsee taas koululle mukaan, tulee käytyä se uudestaan läpi silloin.

Tänään uskaltauduttiin Torenkin kanssa agihallille, kun lihaksisto on taas kunnossa:


Ohjaukset kahdella eri tavalla, putkien eri päädyissä pysytellen. Ekalla kierroksella pakkovalsseilla (taas sitä pakkovalssitreeniä mulle :D) putkiin. Tai keepiksen mielestä kakkosputkesta suoraan nelosputkeen väärästä päästä. Muutama kerta treeniä ja palkkaus kolmosen jälkeen, niin alkoi sujumaan. Toisella kierroksella putkiin lähetykset vähän tökki, Tore kyllä haki ne yllättävän hyvin, mutta juoksi ohi heti jos vähänkin hidastin vauhtia.

Ratojen välissä taas vähän vinokeppitreeniä, sujuu jo aika hyvin :)


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti